Halverwege maart 2009 ging het leerlingenorkest van start. Het orkest bestaat uit een mix van jeugdige en oudere leerlingen, die allemaal al een tijdje les volgen en daarna samen muziek mogen maken in het leerlingenorkest, ondersteund door muzikanten uit het ‘grote’ orkest. Het orkest geeft jaarlijks meerdere optredens (vaak ook georganiseerd door jeugdleden) en heeft een grote groep fans opgebouwd.
Sinds 30 juni 2018 heeft het leerlingenorkest haar eigen naam gekregen: ToeTie. De nieuwe naam is bedacht door Maureen Schouten, tevens ook lid van de muziekvereniging. Toetie betekent in het Italiaans ‘allemaal’ (schrijf je als tutti). Geen zorgen hoor, de voertaal bij de repetities is gewoon Nederlands!
ToeTie staat onder leiding van Dethmer Jan van Heerde, die tevens koperdocent is bij muziekvereniging Juliana.
Iedere vrijdagavond repeteert ToeTie van 17.30u tot 18.30u in het Blanke Schot.

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.